Miles de turismos Mercede-Benz das clases SL e E sofren problemas graves nos seus freos, debido ás carencias do sistema de freado SBC, fabricado pola tamén alemá Bosch. Por sorprendente que pareza, a caducidade de devandito sistema vai ligada ao uso do freo. En España, o fabricante xermano asume en certos casos as reparacións da denominada unidade SBC, pero noutros non, obrigando aos seus propietarios a reparacións que superan os dous mil euros. Un concesionario oficial de Mercés acaba de facturar por unha reparación así 2.279,85 euros.
A rede recolle infinidade de testemuños de propietarios de vehículos Mercedes que relatan as súas desagradables experiencias, mentres Mercedes-Benz acaba de publicar un comunicado en Facebook no que chega a dicir que "do mesmo xeito que non consideramos un problema grave nos freos que as pastillas se desgasten", tampouco que haxa que "substituír esta unidade hidráulica" do propio sistema de freado SBC.
"É certo", recoñece tamén o fabricante alemán, "que o sistema SBC xa non se usa, pero é unicamente por un motivo de compromiso de Mercedes-Benz na mellora e evolución continua dos sistemas electrónicos e telemáticos nas nosas gamas".
Todo isto que debate Mercedes-Benz coa intención de non asumir a carencia do seu sistema de freado SBC, en realidade é algo moi elemental: os freos que Mercedes-Benz instalou en modelos E e SL constitúen un sistema mal deseñado que falla aleatoriamente e non de xeito predeteminado. Ese principio non é aplicable, por exemplo, a unhas pastillas de freos. Nin sequera a un amortiguador.
Á vista desta situación, o presidente de Mercedes-Benz, José Luís López-Schümmer, debería responder polo menos a estas preguntas:
1) Se tan bo era o sistema de freado SBC de Bosch, por que o substituíron, certificando así, de facto, que é un sistema errado?
2) Mentres, que perigos ou riscos corren os condutores de Mercedes-Benz E e SL que aínda non repararon o seu sistema de freado, susceptible de desgaste, segundo a propia Mercedes-Benz?
3) Desgástase tamén o novo sistema de freado instalado na última versión do Mercedes SL, que acaba de saír ao mercado? Seguramente aos seus donos e aos seus potenciais compradores interesaralles moito coñecer os detalles do sistema de freado dun vehículo de referencia mundial no seu segmento.
4) Se, como parece lóxico, o novo sistema de freado ABR non se desgasta, por que Mercedes-Benz non asume publicamente o seu erro anterior, co SBC de Bosch para os Mercedes E e SL?
5) E se fose certo, como asegura Mercedes-Benz, que a reparación do SBC forma parte do propio mantemento do vehículo, por que Mercedes-Benz asume en certos casos os custos da intervención e noutros non, ata o punto de cobrar por iso máis de 2.200 euros?